Skip to main content

Profielfoto van Suzanne de Hoop

Team

Suzanne de Hoop

  • Orthopedagoog
  • 06 10 48 69 58
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier - Albert Einstein

Orthopedagoog

Mijn naam is Suzanne de Hoop (1989). Ik ben werkzaam als orthopedagoog binnen IJsselgroep. Ik houd mij bezig met diagnostiek en behandeling van leerlingen, Passend Onderwijs en de GGZ-praktijk binnen IJsselgroep. In mijn vrije tijd houd ik mij graag bezig met sporten (wielrennen & hardlopen), piano spelen en reizen. Ik krijg energie van het werken met leerlingen op individueel niveau. Dit gebeurt tijdens de diagnostiek en behandeling.

Naast mijn werkzaamheden op dit niveau, ben ik tevens werkzaam als schoolbegeleider. Tijdens consultaties, het ondersteuningsteam en gesprekken sta ik naast de leerkrachten en intern begeleider om hen zo goed mogelijk te adviseren en te begeleiden. Ik heb aan de Rijksuniversiteit in Groningen gestudeerd. Na mijn studie heb ik verschillende banen gehad binnen het werkveld van de Orthopedagogiek.

Sinds september 2014 ben ik werkzaam bij IJsselgroep. In de afgelopen jaren heb ik de kans gekregen om mij te specialiseren in een aantal gebieden. Zo ben ik als rekenspecialist op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op dit gebied. Ik ben extra geschoold in de diagnostiek en behandeling van leerlingen met ernstige rekenproblemen en dyscalculie.

Ik houd mij ook bezig met de ontwikkeling van meer- en hoogbegaafde leerlingen binnen het onderwijs. Hoe kunnen wij deze leerlingen optimaal stimuleren zodat hun talenten gezien en ontwikkeld worden? Een vraagstuk waar ik mij graag mee bezig houd. Tevens is IJsselgroep bezig met talentgericht werken binnen het onderwijs.

IJsselgroep gelooft in talent. Volgens de 'broaden and build theory' (Fredrickson, 2009) dienen positieve emoties een speciaal doel. Zij stimuleren mensen om op een open en opbouwende manier te denken. Positieve emoties zorgen voor een mogelijkheid tot groei en zorgen dat de gedachten worden verbreed.

Werkterrein

  • Passend Onderwijs
  • Dyslexie
  • Dyscalculie
  • Meer- en hoogbegaafdheid
  • Talentgericht werken met leerlingen, intern begeleiders en scholen